Prišlo nám na um, že by sme sa mohli pozrieť do minulosti a zhrnúť "cestu", ktorú sme absolvovali pri vymýšľaní našej úplne prvej potlače. V tomto žurnáli si teda priblížime ako vznikli celonožky, ktoré sme pomenovali jednoducho a výstižne "Maliar" a koľko drobností prispelo, aby sme dosiahli výsledok, ktorý dnes môžete vidieť v našej galérii.
Začnime ale pekne poporiadku. Prvopočiatočné zrnko nápadu zasial dnes už kultový britský seriál Červený trpaslík (Red Dwarf), ktorého úvodná zvučka je sprevádzaná záberom na maliara v skafandri, ktorý na trup vesmírnej lode maľuje obrie písmena, znázorňujúce jej názov. Na obrázku môžete vidieť zábery zo zvučky prvej série seriálu, natočenej v roku 1988.
Kulisy vesmíru sme opustili a krátko nato prišiel aj prvý grafický návrh. Neboli sme s ním ale dostatočne spokojní a tak sa žiaľ nedochoval ani ilustračný obrázok, aby sme vám ho mohli ukázať. Niektoré nápady potrebujú čas, aby dozreli do zdarného výsledku. Túto menej populárnu fázu určite pozná každý, kto sa venuje kreatívnej tvorbe :) Ďalší pokus bol už úspešnejší. Vtedy ale vysvitla ďalšia otázka, na ktorú sme museli nájsť odpoveď - "čo by mal na celonožky náš maliar maľovať?" Samozrejme medzi prvými nápadmi boli grafity alebo obrie nápisy (podobne ako v spomínanej zvučke Červeného trpaslíka) - to nám ale neprišlo dostatočne vizuálne zaujímavé. Nechceli sme použiť prvú vec, ktorá nás napadne a tak sme si povedali, že tomu necháme ešte trochu času.
O pár dní sme v rámci návratu z výletu po Česku absolvovali dlhú cestu autobusom z Prahy do Bratislavy. Z diaľnice nebol výhľad zrovna moc zaujímavý a tak sme hľadali najrôznejšie kratochvíle. Netrvalo dlho a debata sa zvrtla ku dileme, ktorú sme pôvodne nechali ešte na Slovensku: "Čo by mohol náš maliarik maľovať?" A ako to tak býva niekedy aj tie najjednoduchšie veci, ktoré vám ležia pod nosom, neprídu človeku na um a treba sa k nim dopracovať veľkým oblúkom. A tak niekoho z ničoho nič napadalo (ktorý z nás to bol sú dohady, preto ten výraz "niekoho" :), nech maľuje veľké srdce. Alebo ho odmaľováva? Podobná otázka ako známa dilema s poloprázdnym a poloplným pohárom.
Po tom, čo sme doladili grafickú stránku potlače, stačilo už len vymyslieť farebnú kombináciu a a jej umiestnenie v rámci celonožiek. V grafickom programe sme si vytvorili vizualizácie, ako by mal finálny produkt vyzerať. To nám pomáhalo jednoducho skúšať rôzne farebné kombinácie a umiestnenia. Tento postup vlastne používame doteraz a veľmi sa nám osvedčil. A ako sme teda prišli na finálnu kombináciu? Asi náhoda tomu priala, že ženská časť nášho tímu išla jedného pekného dňa do mesta za kamarátkou. A kedže sa pekný deň zmenil na pekný deň so škaredým počasím, premokla do poslednej nitky. Úplne mokré topánky vymenila za baleríny z neďalekého obchodu. A práve vďaka nim sme skúsili pridať do vzoru prúžky a upraviť farebnú kombináciu na takú, ktorú už možno poznáte :) Kvôli tomuto článku sme ich aj vylovili z botníka a nafotili.
Potom sme už len potrebovali doladiť umiestnenie maliara a srdca. Tu nám opäť pomohli vizualizácie a tak vznikol napríklad aj návrh s jedným veľkým srdcom umiestneným na oboch stehnách. Nakoniec sme sa ale rozhodli pre dve menšie srdcia, každé na jednej nohe a v inej výške.
Tak sa končí cesta vymýšľania potlače a začína cesta prípravy sieťotlačového sita, samotného potláčania, fotenia ... O tom ale až niekedy inokedy :) Ako sami vidíte, nápad na finálny produkt sa skladá z veľa malých dielikov. S tými sa môžeme stretnúť kedykoľvek a kdekoľvek, preto treba mať oči stále otvorené a nebáť sa hľadať inšpiráciu počas celého dňa!